Mot ljusare tider!

Nu vänder det, ljuset alltså! I dag är årets mörkaste och kortaste dag, nu går vi mot ljusare tider- underbart!
 
Jag har, i vanlig ordning så här inför jul, jobbat på Ica i dag. När jag kom hem så tänkte jag stressa ut i stallet direkt men blev fast framför Världscuphoppningarna på tv. Det var sändningar från olympia, London, och jag gillar verkligen att se deras tävlingar så här inför jul, det har blivit en tradition och jag drömmer om att få åka dit någon gång. Men det kanske blir det med, var ju sugen när jag fyllde 30 men då fattades det pengar (som vanligt) men det kan ju bli framöver. Men inte när jag fyller 40 för då ska jag ju fira i mitt då¨nybyggda ridhus. Eller hur det nu blir....
 
Det blev i alla fall lite arbete för Lucky. Han är ju en rätt bred och rejäl häst så jag har lånat grannens armesadel att rida i. Den låg rätt bra på honom och även om den inte är världens skönaste så är den bra till de lite bredare hästarna, och jag har lånat den tidigare till utbildningshästar. I dag var det ju mest ett "prova på" pass, vi höll till på banan och jag jobbade honom först från marken innan jag satt upp. Sen red jag lite, först skrittjobb och sedan en massa övergångar skritt-trav-skritt. Och det känns nog som att det kommer bli bra bara vi kommer i gång och arbetar lite mer ordentligt! Resten av kvällen gick åt till att fira en kompis som fyllde år igår, hon bjöd på ost och kex så nu är jag proppmätt trots att middagen blev bortglömd i dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0