Dagens guldstjärna!

Efter en dag på Ica så longerade jag galopp programmet med Taggen och tömkörde Cadde. Eftersom Taggen var så spänd när jag red igår så har jag bestämt att han ska få gå galopp programmet i lina några gånger nu för att se om det släpper. Jag tycker ändå han såg bättre ut i dag än i tisdags innan kiropraktorn kollade på honom, dvs det var lite mindre korsgalopp, byten och bakutar.
 
Vi har på lägdan en upptrampad yta, stor som en longeringsvolt, jag började tömköra Cadde där. Vi provade svänga åt ölika håll, stanna och starta, eftersom det gick rätt bra så avslutade jag med att tömköra ett varv runt slingan också. Det gick jättebra fast han inte gått där tidigare, han gick på utan att tveka men stannade snällt när jag bad honom om det! Guldstjärna till honom i dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0