Bästa jobbet!

Kan man ha bättre jobb dagar som denna? Solen har lyst och det har varit så varmt och skönt ute! Jag började min arbetsdag med att tömköra Räkan, som släppte fint oh jobbade bra. Sen kom Malin och vi red ut en lång sväng med Taggen och Oliver, underbart i vädret och båda hästarna var väldigt pigga och på hugget. Avslutade ridningen här hemma med att rida ut Corran, hon var lite matt i värmen men kändes ändå jättefin, speciellt i galoppen.

På kvällen var jag i väg och hade träningar. Började kvällen med att rida en häst åt en kund, även han kändes riktigt fin i dag och hans ägare fick sitta upp och rida lite efteråt, och det såg ut som hon hittade lite knappar på honom! Det är verkligen en bra lösing många gånger att man sitter upp och rider hästen en stund, får den avspänd, framme och i rätt form, så får den ordinarie ryttaren sitta upp sen och känna känslan! Fortsatte kvällen med träningar och det var så skönt att slippa jacka och mössa!


Kan man ha bättre jobb dagar som denna? En bild från i fjol sommar, i dag red jag och Corran samma stig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0