Uppsittning!

I dag var det dags för uppsittning på Totte! Började med att longera honom, jag märkte direkt att han var mycket mera koncentrerad än de tidigare dagarna och han lyssnade jättebra. Malin var med och höll i, och vi började från början även om han ju haft ryttare några gånger.

Gjorde först lite av mina förberedande uppsittningsövningar. Hade innan longerat med stigbyglarna nere, sen drog jag i stigbyglarna, slog på sadeln, hoppade vid sidan och viftade på armarna, från båda sidor såklart. Totte tyckte Malin var mycket intressantare än den där knäppgöken som hoppade på sidan! Så hängde jag på honom, satt upp från pall och det gick jättebra. Vi gick en sväng, svängde, stannade och startade, och eftersom Totte höll sig så cool så då satt jag upp. Och det gick också jättebra! Vi gick några varv på banan. Efter ridningen fick Totte stå inne i boxen och äta lite ensam medan jag åt lunch. Nyttigt för honom att träna att vara själv inne.


Första gången jag satt på Totte i höstas!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, vad kul med inridninge! =) Håller på att rida in min häst också. =) Himlans kul med unghästar tycker jag!



Sv:

Tack, det var skönt att höra! =) Känner mig mer och mer säker på att söka till Vreta nu.

2012-01-11 @ 19:35:07
URL: http://horsebusiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0