Sommar igen!

Nu var sommaren tillbaka, med sol och värme hela dagen -så skönt! Sickan har inte blivit sämre sen igår utan är pigg, feberfi, ohalt och såret ser jättebra ut. Hon har fått gå ute i egen hage i dag och det ser väldigt bra ut just nu! Så skönt!
 
Jag red Räkan först i dag, hon fick hoppa lite lågt på volt. Det gick sådär, vi hade inte det där riktiga flytet i dag och vi får göra om det någon fler dag framöver. Red sedan Taggen, han fick börja med en liten tur i skogen och red sedan lite på volten och jobbade traven. Kändes rätt okej om man tänker på att han bara gått i skogen sedan vilan för hovbölden. 
 
Sen var det meningen att jag skulle rida Cornelis, men han är ju inte alltid så lätt att fånga när jag är ensam. Och i dag ville han inte, det är ingen mening att börja jaga honom när jag är själv så det var bara att ändra planerna, så jag klippte gräsmattan i stället! Blir jobb för honom i morgon i stället! 
 
Lektionerna i dag började med att jag red den hästen jag re ut i söndags, som var besvärlig att rida ut själv. Sist gick det ju så himla bra men i dag testade han lite mer. men som tur var inte mer än att jag kunde backa honom några meter och sen få i gång honom igen! Efter honom var det dags för araben som är under insittning, han kunde jag i dag sitta på och även ta två korta små steg, vilket gick jättebra och vi är väldigt nöjda med honom!  Det är ju så roligt med unghästarna att alla dessa små steg man tar med dom är stora framgångar! Avslutade med två lektioner innan jag åke hem och plåstrade om Sickan. Som tur var hjälpte Malin mig för det är inte helt enkelt att byta bandage när hästen har myror i benen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0