Hästdag

Har i dag, som vanligt, haft en riktig hästdag. Började med att jobba hästarna här hemma. Cornette longerades lite och sedan skrittade jag henne med lina och ledare, gick en sväng i hagen. Nästa steg nu är att rida utan lina och styra lite, sen hoppas jag på att kunna rida ut henne lite till veckan. Fortsatte med att rida Räkan, hon fick hoppa lite lågt. Satte upp två låga räcken med 13 meter mellan, växlade med att rida på 3 och 4 galoppsprång, hoppade diagonalt och med kort anridning. Hon var lite loj i början men bättre sen. Taggen fick gå ett lugnt och kort dressyrpass, han har gått lugnt ett tag pga av en liten svullnad i ett bakben men den är borta nu. Kände mest lite på honom, red lite övergångar och så, men provade för första gången lite förvänd galopp vilket gick bättre än väntat.

Eftermiddan och kvällen ägnades åt lektioner. Hade sex elever i varierande ålder och nivå, gick riktigt bra för alla. Avslutade kvällen med att rida Sickan, vi red ut och jag var väldigt nära att ramla av henne då hon snubblade och höll på gå omkull. Som tur var gick det bra och jag satt kvar! Nu väntar fem arbetsdagar på Ica, men sen blir det ridläger igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0