Ston!

Alltså jag gillar ju ston men vissa dagar önskar jag mig en stabil valack utan egna åsikter!

Tävling för Clarinett i dag, inomhus vilket ju inte är vår favorit men hemmaklubben var medarrangör så jag var med ändå. Lite spännande att dressyrtävlingen var på Dannero travbana, och när man red från framridningen till ridhuset red man ganska nära travbanan där de körde hästar. Clarinett kändes ändå ganska okej på framridningen, men drog i handbromsen rejält när vi kom in i ridhuset!

Andra hästar som blir spända kanske tittar lite, skyggar eller hoppar till men Clarinett är ju dramaqueen och kunde inte gå på ena kortsidan utan gick sidvärts eller tvärstannade och vägrade gå. På andra kortsidan satt domaren som hon tittade lite på i början men det släppte, men då hittade hon en ruta på sargen som hade annan nyans och kastade sig för det i stället!

Inte helt lätt att rida ett program i det läget, kom dock i genom programmet på något vis men procenten var såklart inte bra. Men något positivt var att galoppen faktiskt inte kändes så dålig i sammanhanget. Nu är ju frågan, ska vi fortsätta att bara tävla utomhus eller ta tag i problemet vilket kommer innebära fler tävlingar där man får skämmas och procenten är skit. Vad tycker ni?

Hemma igen så var jag bara tvungen att prova lasta Chokladen, första gången sen incidenten då hon sparkade sönder transporten. I dag bara lastade jag henne, hon fick äta kraftfoder och sen lastade vi ut igen. Jag var själv så ville inte stänga, men hon var verkligen helt avspänd och lugn, det var faktiskt skönt! En början tillbaka i alla fall.

Sen städade jag ur transporten, Linda kom och vi red ut en liten sväng med Movie och Bea. Körde tillbaka transporten och tömkörde en ponny på hemvägen. Nisse hade gjort middag och sen på kvällen red jag Kayden. Han var inte så rolig utan testade mig ganska mycket, så blev mest jobb att komma förbi det. Vet inte om det är en ny testperiod eller om han har mer energi nu när det inte är lika varmt och lika mycket insekter, inte så roligt oavsett. Efter det nattning av hästarna och lite film, i morgon Ica igen!

Clarinett innan avfärd! 

På Dannero! 

Det är svårt att låta bli att fota när man är i fölhagen! 

Utsikten! 

Fixar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0