Sommar och höst!

Intressant blandning av sommar och höst nu!

Igår fick jag börja dagen med att laga hagar och fånga hästar då ett par hade tyckt att gräset var grönare på andra sidan. En timme senare var ordningen återställd och deras hage utbyggd för mer mat.

Började ridningen nere vid betet och red först ut Grå en liten sväng själv, hon var väldigt spänd men skötte sig. Red även ut Clarinett och vi hittade en "ny" stig som jag nog inte ridit på säkert 8 år. Spännande!

Sen upp på gården och tog Kayden och Movie i töm. Båda riktigt fina, nu börjar Movie komma upp lite i formen framför manken och det var roligt att se. Flyttade sedan Movie och Forzett till en annan hage eftersom det snart är dags för beteshästarna att komma hem också.

Mat, i väg på ett par lektioner och sen hjälpte Linda mig med Forzett. Hon var lite spänd och nervös, speciellt när jag gjorde i ordning, men gick bra att hänga i alla fall. Lite skeptisk är hon till att gå med mig på men när hon väl gjorde det var hon avspänd. Hon behöver nog bara lite mer jobb och tid. 

Nu ny, rolig och spännande dag!

Clarinett på upptäcktsfärd i skogen, ny stig! 

Kayden i töm! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0