Musjakt!

Doris är nog den bästa råttfpngaren jag haft, fast hon fortfarande inte är så gammal så tar hon mängder av möss och råttor!

Igår var det Ica-dag, jag longerade galopprogrammet med Chokladen innan jobbet. Det är ju förbaskat tråkigt göra men det har ju tidigare gett bra resultat på henne så jag tänker att vi lägger in det några veckor nu innan det fryser på och blir dåligt underlag.

Efter jobbet och mat så red jag Movie på banan, så pigg och så fin känsla. Började på med lite jobb mot öppna och sen massor av galoppfattningar. När vi travade runt där som bäst i halvmörkret, då bara en av tre lampor på banan fungerar just nu, så kommer det en mus utspringandes precis framför oss, och med Doris efter! Sen hade hon musjakt på banan samtidigt som vi red! Movie brydde sig inte så mycket om det, men en gång satt jag löst när hon skyggade till då Doris kom smygandes i buskarna. Misstänker att Doris kommer ligga bakom en del "sitta löst" gånger i höst och vinter...

Nu ny dag och nya möss för Doris att jaga!

Blev inga bilder tagna igår men tycker att det passar med en äldre bild på Doris! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0