Hovslagardag!

Så var vi inne i en ny regnperiod, började regna igår och ska regna två-tre dagar till. Jag hävdar fortfarande att vi inte behöver mer regn, det hade precis börjat torka upp!

Igår var det hovslagardag, och jag hade redan kvällen innan kört Clarinett, Movie och Bea till Nisses stall. En ny hovslagare, han var väldigt duktig men det tog väldigt lång tid. Inte för att han arbetade långsamt utan för att han var extremt noggrann. Han ville testa andra framskor på Clarinett, hon har ju gått med flappskor men fick nu testa en sko som ska göra henne snabbare fram och därmed förhoppningsvis hindra att hon tappar skor.

Körde tillbaka hästarna och red Chokladen, precis när jag skulle sitta upp så började hästarna i hagarna titta på något. Det är ju älgjakt så det är ju inte så konstigt att det händer lite i skogen, men vårat fokus försvann lite. Hann inte rida mer utan det blev middag och i väg för att tömköra en häst och en lektion. 

När jag kom hem var jag kall eftersom det regnade och blåste, men då jag inte hannså många hästar på dagen så bestämde jag mig för att longera Wasabi ändå. Men hon hade bara en gångart, balans trav, och var rädd för allt, och inte blev det bättre av att Forzett och Movie körde kvällsgalopp i hagen bredvid banan. 

Så gjorde en äppelpaj till kvällsfika, nu ny regndag så får se hur mycket jag lyckas få gjort i dag!


Bea skos! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0