Hinner inget!

Jag måste börja fokusera på det jag hinner i stället för det jag inte hinner på dagarna! För jag hinner ju inte alls med allt jag vill!

Igår började jag med att åka ner till sommarbetet och riva och plocka ihop halva hagen, nu har jag halva kvar till nästa gång. Sen upp på gården och red Kayden som kändes fin, bästa känslan på honom nu på länge. Sen skulle jag rida ut Grå själv, gjorde ju det några gånger på betet i slutet av sommaren men hon är ju inte så förtjust i att gå ensam. Hon var spänd redan när jag satt upp, sen red vi direkt förbi bilen där Doris tittade ut från däcket och spädde på spänningarna. Sen kom jag till Juliettes hage på väg till skogen, där tog det stopp. Grå och Juliette hittade ju varandra i somras och nu tänkte inte Grå gå, jag vet att det inte är mening att gå på henne när hon är spänd för då låser hon sig men jag fick henne att gå åt andra hållet. Så vi red runt träden ovanför banan, travade lite på banan och som avslutning kunde vi rida ner på vägen en bit. Nästa gång ska jag nog rida åt andra hållet så hon inte behöver gå förbi några hagar.

Sen skulle vi chippa fölungarna. Nisse är ju id-kontrollant och egentligen ska man väl hålla till inne men vi gjorde ett försök i hagen. Fixar gick jättebra bara han var fångad, han blev avritad, fick chip, tog svanstagel och fick avmaskning. Sen var det Bobs tur, han som alltid är social och vill komma fram, och haft grimma på sig om inte många gånger så ändå några gånger, ville inte alls vara med! Jag kunde mest bara klia honom på rumpan och när jag kom närmare så drog han, men travade i alla fall fint! Jag tror att han kände av situationen lite, att det var något på gång, sen har jag hållt på lite mindre med honom sista veckorna samtidigt som han blir äldre, mer självständig och dessutom med kompis nu. Så får lägga lite tid på att få honom lite tam igen, är ju ingen panik med chippningen ännu heller.

Så gjorde lite snabb mat i stället och sen åkte jag i väg här på byn och tömkörde en ponny och hade en lektion. Efter det träffades jag och Linda i stallet och vi red ut, Linda med Juliette och jag red Clarinett och hade Wasabi som handhäst. Gick väldigt bra och vi kunde trava mycket. Sen nattning av hästarna och så bakade jag en äppelkaka och Linda stannade på fika!

Så ganska mycket hann jag med igår i alla fall, får se hur mycket jag hinner i helgen när jag ska jobba också, det är ju synd att man måste jobba för det tar så mycket tid!

Kayden var så fin igår, både när jag tömkörde innan och när jag red. Ville fånga det på bild, men det blev ju sådär bra.. 


Bob! Lätt skeptisk till matte igår! 

Wasabi efter gårdagens tur! 

Doris vilar på Wasabis täcke. Ett par sekunder senare jagar hon en mus i full fart mellan Juliettes bakben! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0