Sadelfunderingar!

Det känns som att jag inte får något gjort! Hinner inget, och igår gick det inte riktigt bra för mig heller!

Började igår med att byta hage på Lindas hästar och riva en del av en hage inför vintern. Sen tog jag Movie i töm, och så långt gick allt bra. Fortsatte med Forzett, hon var betydligt mer spänd i uppsittningsträningen än hon brukar vara så vi kunde bara repetera, hon sköt upp ryggen och var inte riktigt nöjd så jag funderar på att testa en annan sadel på henne. 

Planen var sedan att rida Wasabi men hon gick inte att fånga! Hon var sur och hotade, jag gav upp och tog Clarinett i stället. Ville prova en sadel till på henne men behövde byta järn i den, så öpnnade sadeln, vilket ändå är lite stök, för att inse att järnen jag hade inte passade ändå. Red i hennes vanliga sadel i stället och det gick faktiskt riktigt bra att rida i alla fall!

Sen till Nisses stall och vi provade lite sadlar på Paulas häst. Gjorde pizza till middag, i väg på ett par lektioner och även där provade jag lite sadlar! Hade sen digitalt möte med hästavelsföreningen på hemvägen och vips var den dagen också slut. Nu ny dag och försöka hinna lite mer i dag!

Movie i töm

Träning på pallen med Forzett 

Och så jättemånga sadelbilder! Min telefon svämmar över av dom! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0