Oktober-regn!

Igår förmiddag fick jag lönen så ordningen är återställd!

Jag hade ju dessutom glädjen att få jobba igår, lite lätt irriterad på förseningen av lönen och på att det konstant är personalbrist och stressigt. Hann i alla fall rida både Wasabi och Movie innan jobbet. Wasabi fortsätter jag med att göra ltt och enkelt, att bara trava korta sträckor så jag hinner bryta av innan hon gör det, men har lagt till longering enligt Nolberga för att få lite mer balans i henne, hon känns som hon är i framvikt när man sitter på. Movie var pigg och snabb men jättefin på slutet.

Efter jobbet tog jag Clarinett i töm, hon blir jättefin i traven men jag får inte riktigt till galoppen bra i töm heller, så det är ju inte bara i ryttaren det sitter. Känns ändå som att vi är på rätt väg nu!

Nu ny dag och regn! Så jäkla tråkigt! Regn i slutet av oktober är dessutom kallt och extra jävligt tror jag!

Wasabi efter ridningen. Vad hon tittar på? 

Doris såklart! Precis när jag skulle sitta upp på Wasabi kom Doris springandes till ridbanan, det är ju som att hon vet att Wasabi inte gillar att ha henne runt fötterna. När jag red Movie sen, som inte bryr sig om Doris så låg hon inne i garaget och sov... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0