Långkalsonger!

Igår åkte långkalsongerna på, känns som att det är dags nu!

Tog det ganska lugnt igår. Gick igenom en av vinterhagarna först. Tog Grå i töm, hon skrämde mig genom att komma in blodig på frambenet men det var ett minimalt sår. Sen provade jag en sadel på Chokladen, sittpunkten stämde bättre och den låg kvar, men blev för tight i manken och den var för smal i midjan för mig. Vi letar vidare! Avslutade med att rida ut Clarinett som var spänd, rädd för allt och bakskygg. Sa till Nisse efteråt att det var som att vi hade en björn som smög bakom oss, fick det uppmuntrande svaret att det hade det ju kunnat vara! De hade tydligen sett björn rätt nyligen där...

Sen middag och i väg för lektioner, tömkörde även en ponny och red en kallblodstravare. Sen nattning och nu ny dag med mer sadelprovning på schemat!

Grå ben när jag hämtade henne i hagen, såret var mindre än en halv centimeter och inget djupt alls, men jag hann bli orolig! 

Chokladen på banan! 

Sadeln efter ridning, väldigt trevlig sadel men dyr så det kanske var tur att den inte passade? 

Kommentarer
Postat av: Desirée

Ett tips jag hört är att sätta en klocka/bjällra/skälla på hästen, så håller sig nalle borta 🙂

Svar: Jag är rädd att jag kanske åker av pga bjllran i stället! 🙈😂
Pernilla Engström

2022-10-19 @ 18:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0