Frost och dimma!

I morse frost och dimma, dimman höll i sig hela dagen och det blev mörkt tidigt!

Jag började i stallet i morse och hästarna är sjukt pigga och energiska nu, kalla fall de två damerna jag tog i morse! Först ut Forzett som hade myror i kroppen och var väldigt vaken, testade ny sadel så longerade och sen satt bara upp någon gång. Hon hade svårt att stå still vid pallen och mina mål om veckan (se måndag) känns nu långt bort! När vi var klara och på väg tillbaka till hagen fick hon ett riktigt ryck och drog i väg, jag var inte beredd på det och tappade henne! När hon var i fångad gick  vi tillbaka till stallet och gjorde om det, och nu var jag beredd!

Men även storasyster Clarinett är på sitt vakna och sportiga humör nu. Red henne i skogen och avslutade lite på banan med trav och galopp i låg form men Clarinett kunde inte låta bli att studsa i väg i galoppen, hon blir så här på hösten men jag tycker att det är väldigt jobbigt då jag ju åker av henne ganska ofta ändå.

Sen var det Ica-jobb och på kvällen sen red jag Grå. Hon är inte så pigg men spänd på både insidan och utsidan och inte helt lätt att ha med mig!

Nu väntar Ica-jobb hela helgen och i natt blir det nog kallt, nu är det snart vinter!
Forzett i morse! 


Och i skogen och dimman med Clarinett! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0