Första snön!

Igår kom första snön och jag blev orimligt peppad! Sen vet jag att det kommer gå över fort, vi har en lång vinter med mörker, kyla och dåligt underlag framför oss, men snö gör det i alla fall bättre!

På morgonen igår var det kallt och fruset, och på kvällen sen duggregn, så den där snön som kom låg inte kvar såklart. Jag longerade Chokladen på morgonen, efter de riktlinjer vi lärde oss på kursen, jag kallar det nu för Nolberga-longering. Handlar om att hästen ska röra sig i takt och balans, ha en öppen käkvinkel och ögat i höjd med höftleden mm. Veterinären som hade kursen driver Nolberga veterinärklinik.

Pä kvällen tog jag Movie i töm, hon var energisk men fin! Det är tungt på kvällarna nu när man jobbat till 18.15,kommer hem och det är mörkt, man ska fixa matt och sen lägga tid på hästarna, dessutom duggregn igår! Men det går ju bra bara man kommer igång, och med fina hästar försvinner ju allt annat när man håller på. Men lite snö som ljusare upp vore ju inte helt fel!

Fin himmel när jag longerade Chokladen igår morse! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0