Ryggont!

Jobbdag igår och jag hade fruktansvärt ont i ryggen. Är inte ovanligt att jag har ont i ryggen då jag har lite fel i den men brukar kunna hålla det under kontroll och det brukar bli bättre under dagen när jag rör mig. Inte igår!
 
Jag försökte med att stretcha på alla olika sätt, när jag blir kort i musklerna i ben och rygg brukar jag bli sämre, jag låg på golvet, satt längre pass i kassan, stod upp i stället för att sitta, åt Ipren, men inget fungerade och jag hade så ont att jag knappt kunde gå. Efter jobbet så stekte jag blodpudding till Nisse och sen åkte jag till stallet. Började med att dra upp en bal till stonas hage, och puttade in den, med bilen. Inte det bästa kanske om man har ont i ryggen men alternativet att fodra dom för hand kändes sämre. Fick även ut vatten till hästarna.
 
Jag brukar kunna bli bättre i ryggen av att rida, framförallt av att sitta ner i trav och förr var det Szum som var perfekt rehabhäst för mig. Han kan man inte klämma sig fast på så då skakade ryggen loss! Nu är ju inte han riktigt igång och fungerar inte lika bra som det så igår testade jag att rida Chokladen. Blev ett pass med fokus på lugnt trav jobb i nedsittning, och det fungerade ganska bra. Att rida lätt gick inte och galopp var sämre än trav men trav och nedsittning fungerade väldigt bra. Tyvärr gick jag typ lika ont igen efter att ha halkat mig ner från ridbanan igen...
 
Men när hästarna var nattade tog jag och stretchade ordentligt igen och då släppte det faktiskt lite! Nu på morgonen känns det än så länge bättre så jag hoppas att det inte är så allvarligt utan bara korta muskler som trycker ihop kotorna. Men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp hästjobbet i dag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0