Träningssugen!

Jag är så sugen på att åka i väg på träning, och den här helgen har mitt flöde på Facebook och Instagram fyllts av filmer och bilder från olika träningar. Inte blir man mindre sugen då! Men det är lite skralt med pengar nu när det är vinter och lågsäsong, och vädret dessutom inte varit på min sida, sen känns det jobbigt när jag inte har en transport själv och så är ju vädret minst sagt ojämnt nu. Ena dagen -30 grader och nästa regn och halka, inte roligt att vara ute med transporten i. Får se vad jag får till framöver!
 
I morse red jag i alla fall Zayats på slingan och fick ett infall att testa galopp, och det gick bra så nu är hon galopperade uppsuttet också! Sen jobb och när jag kom hem blev det favorit i repris, kebab till middag men i dag kycklingkebab, även den riktigt god!
 
Sen till stallet igen, jobbade Wasabi i töm och red dressyr med Clarinett. Då blev jag såklart ännu mer sugen på träning. Clarinett var fin, galoppen fungerade ganska bra men jag satt löst ett par gånger när riktning och höjdläge ändrades hastigt, som tur var satt jag kvar men jag förstår hur Lemonadens fölunge känner sig i magen när Lemonaden bockar runt. Ena sekunden är allt lugnt och stilla, nästa sekund är man i luften och hoppas på att landa på samma ställe som hästen!
 
Nu ladda om inför mer jobb i morgon!
 
Zayats ute på slingan, ingen snö i träden nu!
 
Wasabi i mörkret efter sitt pass! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0