Tisdag!

Min enda lediga dag innan jul, så skönt att få en dag hemma!
 
Nisse och hans son åkte till Sundsvall på morgonen, jag ville verkligen inte åka till någon stad så jag stannade hemma! I stället mockade jag en av lösdrifterna och sen red jag. Först Movie, första ridpasset efter vilan och hon var en blandning mellan alla olika humör. Hennes fokus var mest på mina ston som hängde vid staketet och glodde, så travade och red en massa svängar och vändningar så hon var tvungen att flytta fokuset till mig. Fungerade bra för sen travade hon avspänt i låg form med halsen ute på fyrkantsspåret, något ridpass till så är vi tillbaka i formen vi var innan vilan!
 
Även Chokladen fick gå på banan och hon fick testa lite för ändå galopp. Gjorde det väldigt enkelt men hon blev väldigt förbryllad av vad matte egentligen ville, några gånger till så har nog polletten ramlat ner! Clarinett red jag ut i skogen men hon fick avsluta med några minuter trav på banan då hon var ganska laddad.
 
Sen till Nisses stall och tömkörde islänningen, han är fortfarande jobbig och han testar en massa, men det är ändå så mycket bättre! Han ger sig snabbare, och är mycket mer lättövertalad när han låser sig, han accepterar även varvbytena bättre och blir inte spänd av att ha mig på högersidan. Avslutade med att sitta upp utanför stallet, red bara pyttelite men det var mest en mental grej för mig, att jag kan rida han utanför stallet.
 
Nisse var hemma igen så det blev mat innan jag fortsatte i mitt stall igen. Två lektioner och sen tömkörde jag Juliette åt Linda. När hästarna var nattade så fikade vi, känns som att vi inte träffats på länge då kylan gjort att vi inte varit i stallet samma tider.
 
Nu ladda för tre dagar med julhandel och kvällsjobb!
 
Hitta Doris! I dag gömde hon sig i Lemonadens hö!
 
Movie efter ridningen!
 
Precis på väg ut ur skogen med Clarinett! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0