Sista november!

Åh vad mina hästar, eller egentligen en av mina hästar, drev mig till vansinne igår! Ibland önskar jag mig en väluppfostrad häst uppstallade hos någon annan...

Det var hovslagare igår och jag skulle börja med att köra Wasabi och Grå till Nisses stall. Redan när jag tog ut de ur hagen blev det lite stökigt då Clarinett och Chokladen började busa i hagen (inte så hjälpsamma). Men kunde lasta och köra dit dom, tog med mig Nisse som hjälp när jag lastade Juliette.

Grå har ju svårt att stå på box, blir lite bättre med sällskap i boxen men hon stressar upp sig och vandrar. Sätter man fast henne så slår hon i väggen i stället. Man blir tokig! Det var bara lugnt den lilla stund Domosedanen hade tagit på henne medan vi skodde, sen blev hon pigg igen jättefort!

Så hon var ganska upp i varv när vi lastade och åkte hem, så skrapade och trampade en del på vägen och båda hästarna var stressade och taggade när jag lastade ur. Så pass att jag tappade dom. Svårt att förklara hur blockerad Grå blir när hon blir stressad för hon är så lugn annars. Men jag kunde fånga och släppa in Wasabi i hagen men Grå bara sprang, tills hon sprängde hagen in till kompisarna!  Det var bara att laga hage innan jag åkte och hämtade Juliette, tur att hon är ordningsam och sköter sig! 

Jag var rätt trött efter detta.... Men jag och Nisse åkte och handlade, sen gjorde mat och åt. Jag longerade Chokladen, men fanns inte energi till mer, och skjutsade sen Nisse som skulle hämta en bil. Blev kaffe, prat och lite tv där. Nu ny dag och nya utmaningar. 

Wasabi väntar på att få skor! 

För stunden en lugn Grå! Men det var inte lång stund igår! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0