Dan före dan!

Så blev det jul även här! Trött efter intensiva jobbdagar så ska bli skönt med några lediga dagar!
 
Ambitionen inför morgonen var att ta två hästar, men vaknade till nästan 20 minusgrader och ambitionerna rann av mig. Planen var att rida Wasabi men hon är rätt jobbig när det är kallt så hoppade över henne och tog bara Movie i töm. Nu var det inte så bara då hon var överladdad och mest studsade runt, jag är så glad att hon inte gör de sprången när jag sitter på!
 
Sen var det Ica som gällde. Vi var, i vanlig ordning, en personal kort och fick slita rejält på dagen då det var väldigt mycket kunder samtidigt som vi fick varor som skulle fram och upp. Det gick sådär, lagom till det började lugna sig med kunder hade vi fått upp varor... Jobbade till 20 i kväll med, hade kunder in i det sista, och då nattade jag hästarna och sen var det uppesittarkväll. Spelade lite bingolotto, slog in julklappar och Nisse griljerade skinkan. Vi hade ost, kex, röror från charken, vitlöksbaguetter, ägghalvor med räkor och majonnäs mm. Avslutade givetvis kvällen med  en skinkmacka.
 
Nu är det bara att vänta in julafton!
 
Pigg och laddad Movie i kylan i dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0