Fullmåne!

I dag på morgonen är det - 6 grader och fruset, men igår var det sådär lagom fruset både på morgonen och kvällen. Så pass att hagarna blir lite lättare att gå i, men att ridbanan fortfarande är bra att rida på!
 
Sol igår och jag jobbade såklart. Jag longerade Zayats på morgonen, hon gick raka spåret ner till stallet utan tveksamheter (första dagen tog det nästan 10 minuter), stod fint uppbunden och gjorde sedan en bra longering! Bra start på veckan! Med henne är planen och målet denna vecka att longera med sadel, börja på lite smått med förberedande uppsittningsövningar och även tömköra. Hon har haft sadel och är tömkörd sedan tidigare men det är ju lite annat upplägg och annan utrustning här.
 
Efter jobbet, och snabb middag, så red jag Grå. Hon har ju vilat och det är mer än två veckor sedan jag satt på henne sist. Trodde att hon skulle vara tjafsigare men hon kändes jättefin så har nog tagit vilan bra.
 
Nu ny dag och i dag kommer nog vädret vara en utmaning, hur stor utmaning kommer att visa sig!
 
Med Grå i lampans sken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0