Blåst igen!

Varför ska det blåsa så fort jag har en dag hemma för att rida? Men det torkar väl upp lite bättre av blåsten i alla fall!
 
Det blåste inte så mycket i morse men efter att jag hade mockat och spånar lösdrifterna, vattnat och rullar in en bal i en hage och skulle börja med hästarna så drog blåsten igång, och bitvis blåste det rejält! Jag fick ändra mina planer lite men hästarna blev i alla fall jobbade!
 
Zippin först ut i töm och sen Lemonaden, och så red jag  ett lättare dressyrpass på Clarinett. Sen var planen att rida Wasabi igen efter vilan men det kändes som fel dag och i stället longerade jag henne ute i snön. Sen stekte jag pannkakor till middag innan jag åkte och red en häst och hade några lektioner. Hemma igen så tog jag Bea i töm åt Linda innan vi nattade hästarna.
 
Nu väntar påskjobb på Ica i tre dagar, misstänker att det kommer bli fullt upp!
 
Självklart måste man rulla sig när matte har spånat! Veckans höjdpunkt enligt Chokladen!
 
Jag hann gosa lite med Baloo också!
 
Lemonaden i töm!
 
Wasabi ute i snön!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0