Regnblött!

Jag vet att jag önskade mig regn för ett par veckor sedan, men nu räcker det! Är rejält blött nu, men gräset växer galet mycket, som tur var visade sig solen i kväll och gav hopp om mer sommar!
 
Lite segt att komma igång i morse i regnet, som visserligen inte var så allvarligt på förmiddagen och gav med sig helt sen. Jag började nere på betet med att skritta ut Chokladen en sväng och jobbade Dajmen i töm. Sen fortsatte jag på gården med att tömköra Pricken, det gick bra men han blir rädd för en massa små saker som att tömmen nuddar rumpan eller om jag går för hastigt mot honom, men inga stora grejer i dag och styrningen fungerar fint!
 
Även Zippin gick i töm och jobbade över bommar innan det kom en tjej och red träning, i dag red vi dressyrprogram! Sen middag, färskpotatis och älgkött innan jag åkte i väg på lektion. Lite tidigare kväll i kväll och hann med att göra lite av Nisses papper som ska sorteras. Nu sova och ladda för midsommarhetsen på Ica i tre dagar!
 
Ute med Chokladen, grusvägen är mjuk av regnet och vattenpölarna är lite läskiga, men det ser verkligen drömmigt ut!
 
På Pricken hade jag vanlig tömsättning i dag!
 
Nisses katt Holger hade oljat ner sig i dag, han såg förskräcklig ut!
 
Wasabi är ju lite eljest, hon gnager bark som om de var utan mat... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0