1:a juni!

Varför ska det alltid vara något klater med bilen när jag är ute?
 
Högsommarvärme igår med. Jag inledde med att bygga ut flickornas beteshage i skogen. Sedan kom Linda och vi ledde hem Wasabi och Dajmen från deras beteshage innan vi red ut en sväng med Zippin och Bea.
 
Jag gjorde rabarberkräm till lunch, äntligen! Sen var det bara att lasta Chokladen och åka till Hammerdal på Pay and ride! Det är ju en riktig sommartradition och förutom att det är trevligt att komma dit är det bra träning då det är lugnt för hästarna. Chokladen skötte sig ypperligt och jag var riktigt nöjd med känslan på framridningen. Tappade lite bjudning på banan, men travprogrammet var helt okej. I första galoppen så reagerade hon på hästen på framridningen bredvid och tog ett stort skutt och sedan tappade vi galoppen helt! Ändå bättre än tidigare program tycker jag! Hemma igen så lastade vi in Dajmen och sen släppte vi de två på betet! 
 
På vägen hem började bilen låta, kommer ni ihåg när jag var på unghästtestet att den lät lite då med? Nu var det rätt mycket och jag blev orolig eftersom vi ska i väg i dag igen så Linda hade fixat hjälp av en kompis och han kunde konstatera att hjullagret var dåligt! Det är ju inte bra!
 
Blev sjukt less och luften gick ur mig! Jag var ju såklart trött och jag har varken tid eller råd att ha trasig bil nu, men jag blev sådär sanslöst less och ville typ lägga ner allt. Ibland behöver jag någon som peppar mig! Känns som att jag hela tiden peppar alla andra! Både på träningar men också med rådgivning och stöttning via mess och sociala medier, ibland känns det som man skickar i väg all energi så inget blir kvar! Oftast släpper det bara jag fått sova en natt, men det är ju inte så konstigt att man ibland tvivlar och vill ge upp när man lägger så mycket tid, energi och pengar på detta!
 
Nu nya tag!
 
Från turen med Zippin och Linda igår
 
Försökte fota Chokladen efter ritten igår, det gick sådär men en brant såg mina bekymmer och hjälpte mig fota:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0