Vinterslinga!

Igår så där fantastiskt vinterväder, med minusgrader och snö i träden! Jättefint men jag misstänker att jag kommer ångra mig lite i veckan om det blir för kallt för att ha lektioner och rida...
 
Red Clarinett på morgonen innan jobbet. Jag brukar ha en upptrampad slinga i en av sommarhagarna, när den blivit bra trampad är den jättebra för att rida unghästarna och stökiga hästar. De blir inramade och blir det bara lite snö tr det stopp utanför stigen om de försöker busa i väg. Igår morse började jag och Clarinett i alla fall med trampa det av årets stig, så lite mer snö får det gärna komma nu.
 
Efter jobbet så tog jag Grå i töm, lite mindre bus nu så nu är det nog dags att rida igen. Med Dajmen gjorde jag en liten fuskis och longerade bara, energin hos mig räckte inte längre medan hennes energi var i desto större behov av att komma ut.
 
Nu måndagsmorgon, för mig är det vanligt jobbschema som gäller nu igen och det är nog rätt skönt ändå. - 14 grader ute, känns kallt när man inte är van men egentligen ganska normalt januariväder...
 
Utsikten när vi trampade upp slingan igår! Så fint med snön! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0