Tisdag!

Äntligen lite bättre väder, även om det kom lite regn stänk även igår!
 
Jag tog Lemonaden och Grå i töm, red dressyr med Clarinett som var riktigt fin och avslutade med Zippin. Hon har ju varit lite sur sista veckan så jag testade en annan sadel, tänkte att något måste man ju göra, och det blev tydligt bättre om än inte helt bra. Men hon var ju mindre sur redan när jag borstade henne så det hade kanske inte alls med sadeln att göra. Jag tror egentligen det hänger ihop med pälssättningen och vädret men ska fortsätta växla sadel lite.
 
Sen middag och i väg på lektioner. Känns lite jobbigt nu när det är mörkt redan vid första lektionen för dagen, jag har verkligen svårt för mörkret... Men lektionerna gick bra och jag tog mig hem trots att dimman var så tät på sina ställen att jag helt tappade orienteringen. Nu ny dag och nya tag!
 
Bästa fikasällskapet mellan hästarna, Baloo som var väldigt gosig igår!
 
Undrar om det är ett bra eller dåligt tecken när hästen har skum upp över öronen? Clarinett hade skum lite överallt efter gårdagens ridpass.
 
Närbild 
 
Efter avsittning
 
Jag och mina sadelbilder.. Clarinetts sadel på Zippin! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0