Skoskav!

Ja självklart fick jag direkt skoskav av mina nya skor, det var väl egentligen inte oväntat men bara att ladda upp med plåster nu!
 
Igår red jag Zippin innan jobbet, longerade först lite med inspänning och red sen. Hon börjar bli mer bekväm med att jag åker på henne och nu kan jag börja göra halter och träna igångsättningar. Första gångerna handlade det mest om att peppa henne att våga gå, nu kan vi nog snart lägga till trav och våga oss ut från banan.
 
Åkte direkt från jobbet på lektioner, avslutade lektionsrundan med att rida en tinker. När jag kom hem var Nisse där med traktorn och körde ut balar, när det var överstökat och hästarna nattade så gjorde jag varma mackor som en kombination av jättesent middag och kvällsfika. Nu måndag och sol!
 
Zippins öron, lite skeptisk är hon nog... 
 
Och efter avsittning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0