Vårvindar!

Riktigt vårväder i dag med blåst och omväxlande regn och sol, jag som hoppats på mycket ridning blev besviken när det blåste så grejerna åkte runt gården.
 
Men lite hästjobb blev det, först ut Eliskja som fick gå i töm, sen galopp-programmet för Clarinett och så även tömjobb för Grå. Gav upp och i stället åkte jag och Nisse, efter vi ätit, upp på byn där det var information om bredband via radiolänk. Vi var även till Hammarn och köpte hundmat. När vi kom hem igen hade blåsten lagt sig så jag gjorde även ett kvällspass i stallet. Longerade Itzy, med inspänning, och satt sedan upp själv utan hjälp och gjorde några start och stopp. I morgon borde jag kunna rida lite mer! Sen red Linda en dressyrträning och underlaget på banan räckte till galopp för henne med skor, känns ändå lovande!
 
Clarinett, vi höll till ute i en av sommarhagarna som bjöd på riktigt bra underlag! 
 
Lilla Grå, så söt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0