Taco-lördag!

Jobbdag i dag och fantastiskt väder ute!
 
Jag började i morse med att longera galopp-programmet med Clarinett innan jag åkte på jobbet. Efter jobbet bytte jag bara om och åt en tallrik fil eftersom Linda väntade i stallet. Vi skrittade ut i skogen med Itzy och Bea, Itzy tyckte nog att det var lite jobbigt. Inga omkörningsträckor utan en smal stig där hon var tvungen att hålla samma fart som Bea, dessutom rejäl klättring och mycket att kliva över eller igenom. Hon gjorde det ändå bra, men det där täcket som ligger på stigen uppe i skogen var läskigt. Ni vet det där täcket som Chokladen tog av sig när de var på rymmen och som sedan hamnat (hur kan man undra) på våran ridstig uppe i skogen. Det var i alla fall så otäckt att hon var tvungen, trots att Bea gick lugnt men tveksamt förbi, att ta ett grodhopp ut i.snön!
 
Sen när de var klara så hjälpte Linda mig att åka lite på Dajmen. Men i dag var det åter igen en spänd Dajm och första försöket att gå blev hon superspänd och försökte dra i väg när jag hoppade av. Men hon kom inte undan utan vi fortsatte jobba och innan vi var klar så hade jag skrittat lite på henne igen. Men hon är verkligen känslig!
 
Och när hästarna var nattade så gjorde vi tacos så nu är jag överdrivet mätt! Men gott var det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0