Bilkörardag!

Igår satt jag i bilen hela dagen, blev nog nästan 50 mil... 
 
Började dock med att rida Zippin lite, och joggade även Szum i töm innan jag lastade Chokladen och åkte på dressyrträning i Östersund. Sara hade fått till sin bil som strulade i helgen så jag fick äntligen träna. Vi jobbade med att Chokladen skulle ta innerskänkeln, i alla lägen även när det sitter fem personer på en bänk utanför banan. Det här är Chokladens svaghet, hon vill gärna ramla in och gå emot innerskänkeln, det blev nog ett sätt att försvara sig när hon var så stum och sned i kroppen som yngre. Det har blivit så mycket bättre, men nu ska det bli ännu bättre för att komma till nästa nivå i ridningen.
 
Jag hade Nisses bil till Östersund eftersom min håller på att rasa ihop, och det visade sig att den nog redan gjort det... När Nisse kollade lite närmare på den så var ena bärbenet bak helt av. Som tur var hade jag en bil på gång som vi skulle kolla på igår kväll. Så jag kom bara hem och duschade innan vi åkte till Sundsvall och köpte en bil! Det är en ny Santa fe, men med större motor och automat,en sån som jag var ute efter. Billig eftersom det är ett fel på den, jag som trodde att min bil skulle vara körbar någon vecka till trodde att jag skulle hinna laga felet under tiden. Nu blev det ju inte så men bilen är köpt och går att köra, vi körde ju hem den. Gäller att fixa den lite snabbt bara, sjukt billig bil igen blev det.
 
Nu ny dag med mer bilåkning!
 
Zippins öron!
 
Chokladen i Brunflo efter träningen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0