Syndafloden!

Jag tror att syndafloden är här efter gårdagens monsunregn!
 
Det var ju rätt blött redan innan och inte blev det bättre av ytterligare en natt och en dags regn, dessutom rejäa skurar! Jag var lite oförberedd för enligt prognosen skulle det bara komma någon millimeter. Betena är fulla av stora pölar och upptrampade med lera, och vägarna är mest vattenpölar!
 
På morgonen när jag var på väg ner till hästarna öppnade sig himlen, så när jag kom till Ica var jag genomblöt! Såklart hade en häst förvirrat sig in i fel hage och jag hann bli rejält blöt medan jag fixade med det och kollade hästarna.
 
Efter jobbet så regnade det i alla fall mindre, jag åkte direkt till travtränaren och tog två hästar i töm och red en. Kom sedan hem runt 22 tiden och innan hästarna var nattade så var klockan 22.30 och det var bara att se till att göra sista läger planeringen. Nu väntar läger i två dagar och jag hoppas verkligen att vädret blir bättre än igår! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0