Ledig onsdag!

Ledig dag igår och det var nog behövligt!
 
Började med att fixa en hage som hästarna (läs Lemonaden med kompis) rivit i höst när de varit på rymmen. Det är ingen hage som används just nu men kan vara bra att ha i vinter. Har en del kvar att fixa med hagarna, vilket jag brukar ha den här tiden på året men i år skyller jag på målningen av boxarna, men förhoppningsvis hinns det med.
 
Sen red jag först Bea! Första gången jag sitter på henne men hon var ganska precis som jag trodde, och mycket trevlig att rida. Trots att jag har väldigt många egna hästar att rida känner jag att jag borde rida fler, är så nyttigt att rida nya och olika hästar! Fortsatte med Szum, längesen jag red honom nu och det märktes! Han var verkligen inte rolig, istadig och spänd samtidigt! Blev bara jobb för att få honom att släppa och så måste jag försöka rida honom lite mer, vet ju att det blir bättre på ett par gånger men man är ju inte så sugen när han är dom igår! 
 
Red ut en sväng med Clarinett och hade Dajmen som handhäst, det gick bra även om Clarinett i början var sur som ättika på Dajmen som ändå höll sig på avstånd. När vi kom hem så satt jag upp ett par gånger på Dajmen, och hon var avspänd så dags att börja rida nu tror jag. Avslutade hästarna med Wasabi, hon fick ha på sig sadel och hå en liten promenad. Det var helt okej men sen skulle matte greja med det där jäkla bettet igen! Wasabi vill verkligen inte ha bett, denna gång testade jag ett plastbett och strök på sirap, och visserligen var det väl bättre men hon blev ändå så upprörd att hon reste sig och tippade över en gång! Det gäller att vara dramatisk! Dock var hon lite mer spak efteråt...
 
När jag var klar i stallet så följde jag med Nisse och köpte foder, och så åt vi på byn. Sen nattning av hästarna och tidig kväll. Jag har börjat en distansutbildning om träningsfysologi för häst, och igår började jag läsa in lite och göra lite instuderingsfrågor dom var upplagda som ett quiz på nätet. Det ska bli jätteintressant att läsa denna kurs och nästa vecka ska jag vara på Wången för mer praktiskt kursande, är riktigt taggad!
 
Lite annorlunda utsikt, Beas öron!
 
En annan som saknar Linda när hon är bortrest är min katt Baloo! Linda är verkligen hand favoritperson och igår låg han hela dagen på filten dom hon tagit till garaget åt honom!
 
Dajmen innan turen!
 
Och sen när vi kom tillbaka, från Clarinetts rygg:
 
Och Wasabi med sadeln på promenad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0