Vårvärme igen!

I dag var det äntligen lite vårvärme igen! Tyvärr verkar det vara kortvarigt men nästa helg verkar det bli bättre igen, hoppas på det så gräset växer lite!
 
Igår jobbade jag på Ica, efter jobbet så jobbade jag Bea i töm åt Linda först och red sedan Clarinett tillsammans med Paula och Minna. Två veckor sedan jag red henne sist och det var så roligt att komma igång igen! Sen jobbade jag även Grå i töm och när jag var klar i stallet var klockan över 22 men jag hann ändå med ett par timmars bokföring efter. Nisse var ändå inte hemma, utan på uppdrag och kom hem mitt i natten.
 
I morse var några av prinsessorna och Szum ute på äventyr, eller rättare sagt så hade de öppnat balen som stod utanför hagarna och åt frukost för fullt! Flickorna var brunstiga och fjollade sig för Szum som mest var intresserad av maten... Paula kom och när ordningen var återställd så lastade vi in Dajmen och åkte på löshoppning! Samma ställe som sist, denna gången fick hon åka ensam men hon har skött sig utmärkt! Hon tappar lite bjudningen när hon blir spänd och hon tar inte riktigt tag i hoppningen, men sista omgången i dag var riktigt bra! Hoppa kan hon, men hon har inte riktigt kommit på att hon måste anstränga sig och koncentrera sig på uppgiften...
 
När vi kom hem så hjäpte Paula mig att spola benen på Wasabi som fått några småsår på nattens utflykt, det är första gången som hon spolas men det var då ingen större grej. Sen när Paula lämnat så jobbade jag Szum i töm och red Chokladen, inspirerad efter löshoppningen så travhoppade jag henne! Bara ett kryss på typ 50 cm och hon travade mest över men några fina språng blev det, hon kommer bli en fin hopphäst!
 
Sen gjorde jag ost och skinkpaj, och passade på att förbereda pajskal och fyllning inför morgondagens träningsdag. Efter maten så red jag och Linda ut med Lemonaden och Bea, det blev en skrittur på grusvägarna och Lemonaden var så cool och glad! Sen har resten av kvällen gått åt förberedelser för i morgon och bokföring men nu måste jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0