Klumpfot!

Aprilvädret håller i sig, jacka på och jacka av...
 
Jag började igår med lite vårpyssel och eldade lite skräp, hörester och fodersäckar, gäller att passa på när det är blött! Först ut av hästarna var Clarinett som fick gå galopp-programmet i lina. Efter, när jag höll på tränsa av, så blev hon rädd för Baloo, katten, och hoppade till -såklart landade hon rakt på min fot!! Det gjorde förbaskat ont och jag bytte direkt skor till några lite mer rymliga, vilket nog var bra för den svullnade lite sen.
 
Haltande fortsatte jag hästjobbet med Wasabi. Hon fick gå upp på banan och testa på lite longering, mest i skritt på liten volt med halter men på slutet fick hon testa lite trav också. Sen skulle jag tömköra Dajmen,  hon var lite spänd och fick lite gjordtvång när vi skulle gå i väg. Som tur var släppte det snabbt och uppe på banan kom hon till arbete. Hade träns med bett under sidepullet som tömmarna var fäst i, och bettet tog lite fokus men det fungerar i alla fall. Avslutade med att rida Lemonaden, som också hoppade till och lyckades sparka till mig på samma fot, det gick som tur var bra att rida med foten och Lemonaden utvecklas im än långsamt. 
 
Sen matpaus och lite bokföring, sen i väg på lektioner och hämta balar. Såklart sent innan jag var hemma och hade rullat ut balarna och nattat hästarna. Nu ny dag och jag ska halta på jobbet i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0