Första maj!

Nu är maj här och sommarvädret borta, igår mest kallt, blåsigt och småregn men i dag värre med snö!
 
Igår förmiddag var jag i väg på en lektion och sen provade vi sadlar på en häst, blev kvar på lite fika så sen var det bara att ladda för löshoppning! Vi löshoppade ett helt gäng hästar igår, förutom våra egna även två utifrån varav en var född hos Nisse! Från gården löshoppade; Chokladen (lite förvirrad i början), Lilla Grå (bra men hoppade lite spänt först), Bea (lite långsam i sprången och hoppade lite spänt), Dajmen (riktigt bra och börjar hoppa lite högre), Lemonaden (rev typ allt men lika glad ändå) och Wasabi (jättefin, hoppade två små räcken och travar riktigt bra). Så en rejäl insats från oss men många hästar motionerade!
 
Sen snabb och sen middag, och så hämtade jag två höbalar på kvällen innan dagen var slut. I dag väntar nog en ännu längre dag är jag rädd...  Det är mycket nu och jag är rätt slut, men det brukar vara så den här tiden och brukar kännas bättre när hästarna kommer ut på bete!
 
Smutsig och långhårig nu men kommer bli så fin! Wasabi igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0