Unghästdag!

Jag var ju taggad av gårdagens clinic så unghästträning passade ju perfekt i dag!
 
Dock började jag med Szum som fick träna i backen innan jag red Lemonaden. Tyvärr är det ganska isigt nu och när vi väl halkat oss till banan så var även den ganska hal och endast en del av den var ridbar. Vi red övergångar till och från trav och lite sidvärts i skritt.
 
Efter jobb och hemmagjord pizza till middag så var det ändå lite mindre halt, men inte alls bra. Jag och Linda red Beroza och Bea upp i skogen, och där var betydligt mer snö än vi trodde. Så pass att jag hade snö på sadelgjorden och stigbyglarna,  men mest imponerad blev jag över Linda! Bea tappade en boots som Linda plockade upp från sadeln, och Bea är hög! Hästarna fick i alla fall ett bra jobb! Sen tog vi Dajmen, vi sadlade henne vid hagen och höll på bredvid hagen pga halkan. Hade även sidepull i dag vilket vi alla var nöjda med,  hon var dock spänd men vi kunde hänga ganska mycket på henne. Avslutade med att longera Chokladen lite ute i snön, och sen ostkaka med grädde och sylt som kvällsfika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0