Måndagen!

Måndagen passerade snabbt förbi!
 
Jag tog grabbarna innan jobbet. Wille och Miroque longerade jag först, nytt ställe och dessutom hade de nog ätit en del under natten så de kunde vara bra att jogga igång lite. Sen jobbade jag Wille från marken,chick bredvid, vid sadeln, och styrde, stannade och startade. Detta är betydligt lättare på en mindre häst än vad Wille är men det gick det med. Även om hästarna är tömkörda så är detta en bra förberedelse för ridning. Jag satt även upp på honom några gånger vid pallen och stod i stigbygeln och gick lite. 
 
Miroque skrittade jag lite runt de träd som är nere vid betet. Med honom har jag precis börjat använda skänkeln när jag startar honom så det blev många halter och igångsättningar också. I början använder jag rösten och ett kort spö som jag petar lite med, och så sen så småningom lägger jag till skänkeln. 
 
Szum fick jogga lite i töm, och sen duscha och fika innan Ica-jobb 12-20. När jag åkte från jobbet så regnade det, men jag jobbade ändå Lemonaden i töm och hon börjar bli riktigt rörlig!
 
Nu ny dag och nya tag!
 
 
Wille longeras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0