Första semesterdagen!

Första semesterdagen igår och duggregn nästan hela dagen, gör inget för det ska bli värmebölja nu. 
 
Jag var uppe tidigt trots semestern eftersom Beroza skulle flytta! I väntan på lastbilen så återställde jag hagarna hemma efter att jag gjort om de när hästarna var hemma och betade av lite över hela gården. Jag började städa lite i gästhuset som används som sadelkammare och fick en stor tvätthög med schabrak.
 
När Beroza åkt så jobbade jag Szum lite i töm och passade på att lära känna Åskar lite. Longerade honom lite för att testa, och det behöver vi träna mer på! Lugn och cool verkar han i alla fall. Sen lite fil till lunch innan jag red lite dressyr på Clarinett. Bara fokus på att jag skulle sitta rätt och hålla koll på min vänster sida, hon fick jobba i låg, rund form och kändes jättefin! Lilla Grå fick jobba lite i töm med lite samma tanke, rund form och påskjut med bakbenen. Sen red jag lite på Wille, tycker att jag kan säga rida nu när jag kan både starta, stanna och styra! Red några varv på gårdsplanen vid betet och även om det är väldigt vingligt så känns det bättre för varje gång!
 
Till middag kokade jag potatis och så åt vi rester sen grillningen, efter vi ätit kom del lite folk å det blev surr och kaffe. Sen åkte jag och hämtade en luftmassemätare på en verkstad i en by en bit bort. Lyckades byta den nästa själv! Nisse hjälpte mig att dra åt på slutet och jag hade fått en genomgång hur jag skulle göra, nu var det en enkel del att byta men det är ändå första gången jag själv byter något på bilen! Om jag har gjort rätt lär visa sig...
 
Sen kollade vi några ston och fodrade Nisses hästar, såklart nästan midnatt innan vi var klar. I dag har jag fått ställa in nästa veckas kurser pga för få anmälda, känns så jäkla tråkigt! Vad ska jag hitta på för att leva på och vad finns det för behov och intressen hos hästfolket här egentligen? Mycket att klura på under semestern!
 
 
Beroza väntar på lastbilen!
 
Några minuter senare åker hon mot Gotland!
 
Åskar väntar på att få jobba!
 
Och ett av Nisses fina föl! En bruksnordis!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0