Dunderförkyld!

Fortfarande dunderförkyld.... Skulle tävla dressyr i dag men insåg igår att jag inte skulle palla med det så strök mig, var nog lika bra för jag har haft feber i natt med.
 
Gick ändå rätt bra att jobba igår, i alla fall bättre än på torsdagen. Efter jobbet så skrittade jag och Linda ut en sväng med Chokladen och Bea, vi var och kollade på en ödetomt och hästarna fick lyfta på benen när vi red i kraftledningen. Sen tog jag Dajmen och fick nya bekymmer. Igår blev hon rädd när jag hoppade av lite plötsligt! Hon är verkligen en dramaqueen och gör en höna av en fjäder! Jag hade "ridit" några steg i ett par omgångar när vi tappade spåret lite och när jag inte fick stopp så hoppade jag av. Det blev lite plötsligt så hon hoppade till och for i väg, inget mer med det så jag satt upp igen. Gick bra att sitta upp och åka lite men den här gången blev hon ännu mer rädd när jag skulle hoppa av och bockade i väg! Sen var hon spänd, men jag satt upp och av några gånger på pallen. Skönt att det ändå fungerar fast hon blev spänd, minns hur det var innan. Nu får jag träna avsittning i stället! Och konstaterar igen att hon inte är helt lätt!
 
Ska försöka ta det lite lugnt i dag, men har lite på schemat. Hälften av hästarna ska flyttas hem, lite förberedelser inför morgondagens kurs och så ska jag jobba Dajmen för med henne blir det lite mer intensivt jobb nu!
 
Chokladen spanar nere vid ödetomten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0