Löningsfredag!

Fredag och inte vilken fredag fom helst utan lönefredag! Vilket alltså innebär ännu mer kunder och stök på Ica...
 
Jag började dagen med att rida ut Szum i skogen, i spåren efter skogsmaskinerna. Det var längesen han gick ut nu men det var inget tjafs och även om han var lite spänd så gjorde han inget, inte ens när vi träffade på älgar och älgkalven sprang ut framför honom! Däremot blev han väldigt trött men det är ju en annan sak!
 
Efter jobbet så red jag Lilla Grå. Hon var rätt okej att rida men hade verkligen ingen bra dag i hanteringen så det kändes som jag fick göra i ordning henne i farten... Jag hoppas att fällningen snart ska vara över på henne för hon blir både otålig och sur i samband med den, eller rättare sagt så var hon likadan i fjol vår! 
 
Sen glass och så somnade både jag och Nisse på soffan! Ingen ordning alls! Nu ny jobbdag i morgon så bara att sova lite till!
 
Det är verkligen dags att frisera Szums man nu! Totalt ovårdad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0