Från vinterkyla till vårvindar!

Igår morse var det -21 grader och nu i kväll är det fortfarande + 2 grader, en viss skillnad! Igår hade jag även en bra riddag, i dag har allt blåst bort!
 
Igår red jag först Lilla Grå och Szum på banan. En typisk Szumgrej var när jag skulle galoppera, helt plötsligt blev han rädd för sockerbiten som vi ridit förbi varje varv! När kag sedan bytte håll och skulle galoppera till vänster så blev han rädd för något utanför banan och studsade i väg! Det var det enda han tittade på under hela passet, precis när det var dags för galoppen...
 
Sen kom Linda och vi red ut med Rabea och Gadjet, vi red skogsmaskins spåren och sedan travade vi en massa på den uppskottade skogsvägen. När vi kom tillbaka så longerade jag Lemonaden och så hjälpte Linda mig så jag kunde hänga och sitta på henne. Vi gick också några korta sträckor uppsuttet för första gången, och givetvis gick det jättebra! Sen avslutade jag med att rida Clarinett samma sväng som vi red tidigare på dagen.
 
Det blev rester till middag och en lugn kväll. I morse trodde man inte sina ögon när termometern visade -2, och på bara någon timme var det sedan många plusgrader, men blåst! Det blåste rejält och alla mina planer för dagen blåste bort!
 
Jag jobbade Clarinett och Lilla Grå i töm, och red ett lättare dressyrpass på Gadjet. Eftermiddagens lektion blev inställd, och i stället gjorde jag våfflor till mat och sedan kladdkaka till efterrätt. På kvällen var vi och drack kaffe, och tittade på Farmenfinalen, hos bekanta och hade turen att det bjöds på alldeles nybakta bullar. Faktiskt så nybakta att de kom direkt ur ugnen. Snacka om fikadag! Nu hoppas jag på bättre ridväder i veckan!
 
Från turen med Gadjet igår!
 
Linda och Rabea igår!
 
Lilla Grå i dag, kag har fått någon smuts på kameralinsen så det ser ut som ett filter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0