Motvind!

Alltså jag ska inte gnälla på värmen, för i dag har det stormat och inte är det lättare att jobba då inte! Och inget ridväder heller, känner mig  helt urblåst efter en dag ute -och på väg att bli förkyld...
 
Jag jobbade Chokladen i töm i gräset utanför hagen, hon var ganska fokuserad trots vädret.  Sen stängslade jag det stora betet, det är en konst att spänna tråd i motvind!
 
Efter mat, pastasås på gårdagens lax, så var planen att tömköra Szum men jag gav upp efter att ha försökt fånga Wasabi som var på vift utanför hagen. Hon måste ha blåst ut för hagen var hel... När hon var inne så var jag less och insåg att det nog inte var någon mening med hästjobb i blåsten. I stället klippte jag lite gräs och mockade boxarna som jag inte orkade i lördags, ingen av sysslorna var riktigt bra i blåsten. Sen hjälpte jag Nisse att stängsla och köra fyra tvåårshingstar på bete!
 
Jag hade varit smart och förberett en rabarberpaj så det blev kvällsfika! Nu hoppas jag på mindre blåst i morgon!
 
Två små prinsessor som hade sovmorgon i morse!
 
Och ett par bilder på Nisses treåriga ardennerhingstar:
 
 
 
Och Pondus, också han ardennerhingst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0