Hagel och drivis!

Blåsigt och kallt igår med, men bättre än måndagens storm i alla fall! 
 
Jag började med att jobba Lilla Grå och Szum i töm. Den grå såg fin ut och jag jobbade med att verkligen få henne att ställa och släppa efter i nacken. Szum fick en ganska ordentligt spark av henne i hagen, precis när jag bytte häst, men såg som tur var okej ut. Sen fick även Clarinett gå i töm i gräset nere vid betet, hon var riktigt fin. Sen hann vi bara avsluta så kom rn hagelskur! Kändes som vintern är tillbaka igen!
 
Sen lite fil till lunch, Nisse hjälpte mig att byta ett däck som blivit väldigt snedslitet och sen åkte jag i väg på lektioner. Först longerade jag två ponnyer och tömjörde en bruksnordis, sen fyra lektioner på tre olika ställen! Såklart kväll innan jag var hemma, blev lite soppa till sen middag och sedan sängen. 
 
I dag är det nationaldagen men jag är på ridskolan som vanligt! Kallt är det i dag med...
 
Förmiddag i sommarhagen!
 
Trött Dajm!
 
Clarinett i töm!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Siljeholm

Vilka fina bilder! 😊

Svar: Tack! Bilderna avspeglar inte riktigt vädret!
Pernilla Engström

2018-06-06 @ 12:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0