Dagen före midsommar!

Dagen före midsommar och en de dagar på året vi säljer mest på Ica. Så även i dag, helt galet stundvis!
 
Efter jobbet så var jag så trött och slut att jag strök en del av kvällens planer. Energin räckte i alla fall till att skritta ut Szum i skogen, även om det låter lugnt och skönt, och även var det, så innebar det både klättring och en del besvärlig terräng för Szum. Sen skjutsade jag ner Lilla Grå till betet. Glada ston som återförenades och glatt studsade runt!
 
Det kom en häst i dag med! Medan jag var på jobbet kom Ruslan, basjkirhingsten som var här en vecka i vintras men som då fick åka hem eftersom han kom på att man kunde hoppa genom hagen och flörta med brudarna! Nu är han kastrerad och borde därmed vara lite mindre intresserad av det, och det är lite mindre snö och mer ström i hagarna, han är fyra år och sedan han var här sist blivit sutten på ett par gånger. Nu ska han ridas in och säljas! Så jag avslutade kvällen med att gå ut och beta lite med honom.
 
Nu är det uppladdning inför midsommar och semester! Sista dagen på jobbet innan tre veckors ledighet!
 
Från turen med Szum!
 
Ruslan! Visst är han söt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0