Värmebölja!

Nu är det varmt! Och torrt...
 
Jag och Linda red ut i morse med Clarinett och Bea, vi red ner till, eller rättare sagt förbi, Meåfallet som är ett litet fint vattenfall. Jättefin ridväg men rejäl klättring både dit och hem. Hästarna var löddriga när vi kom tillbaka så då blev det avduschning.
 
När Linda åkte till jobbet så tog jag och tömkörde grabbarna på gården. Countach fick fortsätta jobba med att jag går vid sidan, och allt eftersom längre bak. Ruslan som känns väldigt rutinerad i tömkörningen trots att han bara gjort det ett par gånger fick träna på varvbyten och sen tömkörde jag honom ner till stallet. Vet inte om jag varit med om någon häst som lärt sig tömkörningen så snabbt! Sist fick Szum jogga lite i töm i en av hagarna. 
 
Sen kräm till lunch, rester från igår, och i väg för lektioner och tömkörning av en häst. När jag kom hem hade vi kaffebesök så det blev en snabbdusch, så de inte skulle dö av svettlukten, och sen fika och surr. Nu väntar jag på att Nisse ska bli klar i stallet, sen sova!
 
 
Bakom löven syns fallet!
 
Dit upp ska vi! Men vi rider i skogen på stigar som går sick-sack.
 
Linda och Bea!
 
Ruslan på väg från ridbanan, stadigt och bra!
 
Kvällsmys i hagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0