Måndagen!

Härligt semesterväder men det hade gärna fått komma lite regn...
 
Jag tog en lugn morgon igår och sen red jag först Chokladen. Tanken var att jobba henne med samma tänk som jag fick rida i helgen, och målet var att kunna "skena i skritt"! Men det var lite för mycket bromsar för att hennes fokus skulle vara bra. Tror jobbet kommer bli super på henne men vi måste ha bättre förutsättningar. 
 
Den fortsatte jag på gården med att jobba unghästarna mot tömkörning. Ruslan har ju kommit lite längre i din utbildning och framförallt i bettinvänjningen så han satte jag tömmar på, innertömmen direkt i bettet, och testade tömkörning men jag gick vid sidan av honom. Gick över förväntan, riktigt bra i båda varv. Countach fick ha tömkörningsgjorden och träns, sen tränade jag som sist att leda honom och gå lite längre bak, nästan vid sadelläget, och ftån båda sidor. Gick väldigt bra, kunde styra honom med tyglarna samtidigt som jag gick vid sidan så nästa gång blir det med tömmar!
 
Avslutade jobbet hemma med att rida Szum. Kände lite på honom efter träningen och han travade inte lika bra (jag fick inte ont i magen...) men galoppen var helt okej. Sen rabarberkräm till mat och så i väg för att jobba hästar, tömkörde två och red en, och lektioner. Blev sedan sent innan det blev sovdags för jag följde Nisse och medicinerade en ponny i grannbyn och så betäckte vi ett sto sen. 
 
Nu nya tag och förhoppningsvis en ganska lugn dag!
 
Ruslan provar tömkörning!
 
Bra katt reder sig själv! Holger tycker nog att servicen på hans resturang är dålig!
 
Lilla Grå! I bland lite efter, men ändå alltid med... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0