Idoldag!

Har haft en väldigt lång dag, men bra dag! Mycket inspiration nu men det gäller att passa på när tillfälle ges, och det var inget ridväder ändå!
 
Hästarna släpptes ut 5.30, sen var stallet klart och jag var på ridskolan klockan 7.00. Därifrån samåkte jag med en av de andra ridlärarna till Östersund.  På schemat stod en heldag med Jens Fredricson som jag ju tycker är väldigt duktig och dessutom bra att lyssna på!
 
På förmiddagen var det inriktat mot yrkesverksamma, så lite mer övningar mot ridskola och mer diskussion. Vi var där alla instruktörerna från ridskolan och efter lunchen  (som var det enda jag inte var nöjd med då den var lite klen) så hade vi personalmöte. Sen åkte de andra hem, jag stannade resten av dagen också. På eftermiddagen var det öppen träning och på kvällen en mycket bra clinic! Han red lite och visade bland annat hur han får hästarna att vänta på honom, mot hinder, utan att ha röler ta något i handen. En otroligt skicklig ryttare och han visade verkligen vilken skillnad det blir med bra ridning! Bra ridning utvecklar hästarna! Om man rider bra och hästen inte går bra eller utvecklas så är det något som är fel, antingen veterinärt, eller med utrustning, foder, skoning, underlag eller liknande. 
 
Men verkligheten är ju en annan många gånger och igår blev jag påmind om att man inte ska lämna gården. Speciellt inte om det är kallt.... Vi har fortfarande runt 25 grader, även om det var bättre i Östersund igår. Först på dagen ringde en granne som ville ha tag på Nisse, hans hästar var lösa. Sen några timmar senare ringde Elise, då hade det varit lösa hästar hemma hos mig... Så typiskt när man är borta och när det är kallt. Sen sent på kvällen när vi kom till min bil så startade inte den i kylan, så vi fick dra igång den! Suck! Nu räcker det med kyla tycker jag!
 
Nu hoppas jag att bilen går i dag och att hästarna håller sig inne! Ska börja dagen med att laga lite hagar! Känns upplyftande i -26 grader. Gäller verkligen att vara motiverad nu, tur jag fångade lite inspiration igår!
 
Några bilder från gårdagen:
Jens rider!
 
 
Vi var rejlt påklädda och jag frös faktiskt ingenting, inte förrän vi fick dra igång bilen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0