Vinterväder!

Som jag längtar till vårvinter nu! Takdropp, solen i ögonen, rida utan termobyxor, töväder, dagsmeja... Och sen vår med mjuka grusvägar, hästhår i mängder, tussilago, ljusa kvällar, vattenpölar och spröda grässtrån! 
 
I dag bara runt 13 grader men snålblåst så det har varit kallt, nu i kväll -22 så vintern är inte över än! Jag började med Gadjet, han gjorde ett riktigt bra dressyrpass och vi var helt överens nästan hela tiden om både tempo och väg! Red sedan lite dressyr även på Clarinett, i dag kändes det verkligen som vi har långt kvar till någon tävlingsform. Jag hade svårt att sitta kvar mitt över henne och hon ville mest dyka i formen,  plus var däremot galoppen som kändes rätt bra och det var så roligt att få galoppa runt fyrkanten i lätt sits!
 
Chokladen fick snöpulsa lite, hon kämpade på så bra och inte en tanke på att diskutera eller i frågasätta. Sen jobbade jag Lilla Grå i töm, hon hade det lite jobbigt i dag. När jag gjorde i ordning henne innan så var timmerbilen där och lastade på, och efteråt var skotarn där och lastade av... Hon var minst sagt spänd så jobbet handlade mest om att rasta av henne, men bra för henne med lite störningsmoment för hon behöver träna på det. Avslutade med Zebbe som fick jobba i töm. Först på banan med bommar och galoppfattningar, sen tömkörde jag lite runt virkesavlägget eftersom han tyckte det var både spännande och läskigt. 
 
Sen miffag, pastasås med champinjoner och kassler, och så var ju planen att åka i väg på lektioner men temperaturen sjönk snabbt när solen gick ner så vi fick ställa in pga kylan. I stället blev det en kväll i soffan med huvudvärk, håller jag på att bli sjuk igen???
 
Clarinetten i dag!
 
Och Chokladen! Soligt och fint, men kallt...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0