Blaskväder!

Vilket blaskväder det blev igår! Blötsnö och regn, blött och äckligt och i dag har skiten frusit på....
 
Jag red bara Szum och Lilla Grå, båda på banan som var mjuk men blöt. Szum kändes rätt bra, fortsatt jobb med att få igång kroppen på honom. Sen Lilla Grå hade nog frusit, hon var spänd i både kroppen och huvudet. Hon tokbockade i longeringen och blev först istadig i ridningen innan det släppte lite och hon kunde trava några varv åt båda håll utan stök. Var ett tag sen hon var så sist men hon var väldigt spänd i kroppen, och jag har tidigare märkt att hon kan bli frusen när det är blött och runt nollan, när det är riktig kyla är hon det sällan.
 
Sen duscha och snabblunch, och i väg till tandläkaren! Det är inte roligt men jag överlevde denna gång också. Gick ett varv på stan i Sollefteå och åt, innan jag åkte mot lektionerna. Det var rejält snöfall och en massa blötsnö på vägen, och när jag bländar av första gången så är det svart! Halvljusen hade gått, inte rätt dag med rådande väder... Tog mig till Långsele, men finns ingen mack där längre. Ställde in första lektionen, åkte i stället till en kund som är bilmekaniker och som brukar rädda mig! Han hade lampor och bytte åt mig, vilken ängel! Fick även se deras nya ponny i stallet! Sen hade jag sista lektionen, både jag, ryttarna och hästarna var dyngblöta! Det är inte roligt!
 
Igår var det snö hos Nisse men bara regn hos mig.  Att det kan vara sån skillnad på bara tre kilometer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0